Basic everyday make-up 

Hi allemaal,

Het is alweer best een tijd geleden dat ik voor het laatst een blogpost heb geschreven. Vandaag leek het mij leuk om jullie te laten zien hoe ik normaal gesproken altijd mijn make-up doe voor een doordeweekse dag. Het is basic en voor iedereen geschikt. Ik laat in deze blogpost zien welke producten ik dagelijks gebruik en geef daarbij uitleg. In deze post gebruik ik vooral high-end make-up producten maar dit zou je natuurlijk heel goed kunnen vervangen voor goedkopere varianten. Lets start! 

 Als eerste begin ik altijd met een moisturizer, hiervoor gebruik ik mijn dagcreme van Clinique. Deze laat ik inwerken en daarna spray ik deze prep+prime spray van MAC op mijn gezicht. Deze spray zorgt ervoor dat je make-up extra goed blijft zitten.  

 Omdat de winter steeds dichterbij komt wordt ook mijn huid steeds droger. Daarom is het belangrijk om tijdens de wintermaanden over te stappen naar een foundation die is gecombineerd met een moisturizer. Ik gebruik hiervoor de tinted moisturizer van Laura Mercier die ook nog eens een goede dekking heeft. Deze foundation breng ik aan met mijn beautyblender spons of met een buffing brush.  

 Na het aanbrengen van foundation breng ik nog poeder aan. Deze pressed powder van Urban Decay heeft een lichte dekking en maakt alles Matt. Ik gebruik hem dagelijks en dat is wel te zien.. Hiervoor gebruik ik overigens gewoon een grote poeder kwast. 

Dan breng ik wat oogschaduw primer aan op mijn oogleden en dit laat ik ondertussen goed intrekken. Ik gebruik hiervoor de 24 hour photo finish shadow primer van Smashbox. Dit doe ik gewoon met mijn vingertoppen.  

 Voordat ik echt ga beginnen met mijn wenkbrauwen borstel ik ze altijd eerst door met een borsteltje. Hiervoor gebruik ik het borsteltje dat aan mijn Lancôme wenkbrauwpotlood zit.  

 Voor mijn wenkbrauwen gebruik ik niks anders dan de dipbrow van Anastasia Beverly Hills. Dit is het enigste product wat ik écht elke dag gebruik. Als ik iets kan aanraden is dat dit product wel!Edit  Voor het aanbrengen gebruik ik de brow line kwast van Zoeva. 

Om te zorgen dat mijn wenkbrauwen de gehele dag op zijn plaats blijven gebruik ik deze eyebrow gel van de Hema. En ja hij was ooit doorzichtig maar dat is hij nu niet meer. Moet snel maar eens een nieuwe kopen.  

 Voor concealer om mijn Wallen weg te werken, gebruik ik deze all about Matt concealer van Essence. Dit is echt een goede concealer voor een budget prijsje. Ik breng deze concealer aan in een omgedraaide driehoek vorm onder mijn ogen.  Dit doe ik met een concealer brush en het blenden doe ik met mijn beautyblender. 

  Uhm ja, tegenwoordig is dat contouren wel heel er populair en ik moet eerlijk zeggen dat het wel heel erg mooi is. Ik gebruik de eerste twee kleuren het vaakst, het palette is van Kat von D en is helaas enkel in Amerika te verkrijgen. De contourkleuren breng ik heel licht aan met mijn contour kwast, gewoon van Make-up revolution dus dat is niet al te prijzig!  

 Voor mijn ogen gebruik ik meestal dit Naked Basic 2 palette van Urban Decay. De kleuren zijn zo onwijs handig en neutraal. Met de donkerste 3 kleuren zou je ook zelfs je wenkbrauwen mee kunnen doen. En de twee lichte kleuren kunnen ook als highlighter werken. Dus ben je opzoek naar een palette met matte neutrale kleuren dan is dit echt hét product.  

 Eigenlijk is alle mascara goed voor deze make-up look, ik gebruik echt maar een heel klein beetje om niet van die spinnenpoten te krijgen. Deze keer gebruikte ik de Lancome hypnose mascara.  

 Om iets wat meer kleur te krijgen, breng ik een heel klein beetje blush aan op de appeltjes van mijn wangen. De blush die ik hiervoor gebruik is de Blush Volupté in Séductive van Yves Saint Laurent. Dit breng ik aan met mijn vingertoppen.  

 En dan als laatste een peach kleurige lipgloss van Clarins, gewoon voor een subtiele glans. 

Zo dat was het dan, alle producten voor een alledaagse make-up look. Hier onder kan je zien hoe het eindresultaat eruit ziet! Laat mij in een reactie weten wat jou favoriete basic beauty producten zijn!   

    

2 gedachtes over “Basic everyday make-up 

Geef een reactie

