Everyday Skincare

Hi Allemaal,

In deze blogpost laat ik jullie zien wat mijn favoriete skincare producten zijn, ik zal hierin vooral producten laten zien die ik dagelijks gebruik of zo af en toe wel eens voorbij komen. Sinds 2 jaar weet ik dat mijn eczeem en zeer droge huid komt door een allergie voor parfum en parabenen. Dit was voor mij echt een complete ramp aangezien ik behoorlijk fan ben van geuren, parfums en allerlei leuke crèmetjes. Ik heb de keuze gemaakt om volledig van parfum aftestappen in mijn skincare routine. Niet omdat ik dat persee wilde maar het moest. Ik wilde eindelijk eens een huid hebben die niet onder de plekken zat en die niet continu ging schilferen. Daarom zal je in deze blogpost ook enkel producten zien die parfum en parabeen vrij zijn. Ik kan je vertellen dat ik echt ‘bijna’ geen last meer heb van een droge huid en mijn eczeem is ook zo goed als verdwenen. Het is niet alleen voor mij goed om geen parfum en parabenen te hebben in producten, dit zou ook goed voor jou kunnen zijn. Onze huid hoort eigenlijk helemaal niet dagelijks in contact te komen met parfum. Dus heb je last van een droge huid, probeer eens een week zonder parfum en parabenen! 

Als eerste laat ik jullie mijn dagelijkse producten zien. Deze producten gebruik ik écht elke dag en zou zeker weten niet meer zonder kunnen

  • Clinique moisturizer surge extent reliëf dagcreme – deze dagcreme gebruik ik nu elke dag sinds 1,5 maand, ik gebruik hem alleen als nachtcrème . Zoals je ziet is de crème al bijna op. Ik ben tevreden over deze crème maar vind hem persoonlijk niet vettig genoeg. Ik maak hem op en daarna stap ik weer over op mijn oude vertrouwde Louis Widmer dagcreme. Maar voor mensen met een minder droge huid zou deze crème geschikter zijn. 
  • Niveau Men sensitive aftershave balsem –  oh wauw ik ben echt een énorme fan van dit product. Ja ik weet het het is een aftershave balsem voor mannen maar het werkt zo ontzettend goed. Ik kwam deze balsem tegen bij Nikkitutorials op youtube. Veel beautybloggers gebruiken deze balsem als make-up primer. Ik gebruik hem als dagcreme voor het aanbrengen van mijn make-up. Oftewel ook gewoon als primer. Het fijne is ook nog dat het een ‘sensitieve’ balsem is. Dit is echt een aanrader! 
  • Graham’s eczeem crème – af en toe heb ik nog wel eens last van mijn eczeem. In mijn mondhoeken, nek, schouders en op mijn ellebogen is het vrijwel het ergste. Om dit tegen te gaan gebruik ik sinds kort dagelijks deze eczeem crème van Graham’s. En ja het werkt echt. Al die bagger crèmetjes van de dokter kunnen de prullenbak in. 

  

Voor de reiniging van mijn huid gebruik ik deze producten. 

  • DHC deep cleansing Oil – deze fijne reinigings olie gebruik ik elke avond om mijn make-up van mijn gezicht te verwijderen. Ik weet niet hoe het mogelijk is maar zelfs al mijn mascara is van mijn gezicht na het wassen met deze olie. Deze olie laat absoluut geen vettige gloed achter op de huid en  deze olie bevat ook geen parfum en parabenen. Geen prikkelige huid dus! 
  • Schone douchegel van Marqt in de geur citroen en patchoulie – voor onder de douche heb ik dan eindelijk iets gevonden waar ik wel tegen kan en toch lekker ruikt! Deze douchegel is nieuw bij Marqt. Het bevat heel weinig slechte stoffen (zoals parabenen, siliconen, kleurstoffen en allerlei oliën). Echt het proberen waard! 
  • St. Ives Apricot scrub – na mijn vakantie in Amerika ben ik naar huis gegaan met 3 van deze wonder tubes. Ken je dat probleem? Van die grote poriën op je neus, echt walgelijk. Met deze scrub zijn ze gewoon helemaal weg. Ik ben nog steeds niet door mijn eerste tube heen dus dat is een goed teken. Ik heb nog wel even genoeg aan mijn voorraad!

  Moisturizen van mijn lichaam doe ik met deze producten 

  • Dermalogica body Hydrating Cream –  deze crème heb ik ooit gekocht, echt kneiter duur en dat ga ik ook echt nooit meer doen. Maar oke ik snap het wel want het werkt goed. Althans ik met mij droge huid heeft er echt baat bij. Van mij had de crème nog wel iets vetter gemogen maar de werking is prima. Of ik hem nog een keer zou kopen? Nee dat niet want de crème hieronder vind ik nog beter! 
  • Louis Widmer remerderm crème fluide – dit is de perfecte crème voor in de winter, vettig maar smeert makkelijk. Ik houd echt van het gevoel ofdat er een hele laag crème op je huid zit het grootste gedeelte van het jaar. Misschien komt dat wel omdat mijn huid dan niet trekkerig aanvoeld. Deze crème gebruik ik nu al 2 jaar en toch merk ik elke keer als ik een ander product wil testen dat ik terug val naar dit product. Het is en blijft gewoon een favoriet. 
  • Simple replenishing moisturizer crème – in de zomer houd ik niet zo van een hele dikke crème, dit is dan ook de enige uitzondering.  Deze crème is dan ook vrij dun. Op dit moment zal ik het niet gebruiken maar zodra de zon weer volop gaat schijnen komt deze creme weer tevoorschijn. 

  
Extraatjes, deze producten horen niet echt in een bepaalde categorie. Maar ik zal ze even toelichten. 

  • Elizabeth Arden 8 hour creme – ja deze creme hoort elke vrouw wel te hebben. Eigenlijk is het gewoon extreem goede purrol vaseline creme in een tube. Lekker ruikt het niet maar tegen droge plekjes overal op je lichaam werkt het wel! 
  • Louis Widmer deo spray – ik mag dan wel allergisch voor parfum zijn maar zonder deodorant ga ik de deur niet uit. Gelukkig zijn er steeds meer parfumvrije deodorants verkrijgbaar. Dit is een spray versie en werkt prima. 
  • Diaclin Bodylotion –  persoonlijk vind ik deze creme niet echt een bodylotion. Deze creme is speciaal voor de jeukende huid. De creme bevat menthol wat de jeuk tegengaat. Soms is mijn jeuk zo hevig dat deze creme de enigste redding is voor het eindelozen krabben. De creme heeft een verkoelend effect wat heel erg kalmerend is. 

Dit was het dan, een kijkje in mijn dagelijkse skincare routine. Ik weet dat het niet voor iedereen interessant hoeft te zijn, maar voor mensen die zich meer willen verdiepen in een parfum en parabeen vrij leven kan het van pas komen. En heb je een droge huid en vooral in de winter, probeer dan eens parfum te vermijden 🙂 

Een gedachte over “Everyday Skincare

Geef een reactie

