Cool haar? Ja dat kan echt!

Hi lieve lezers,

Long time no see! Vandaag schrijf ik een blogpost over het nieuwe product van Mentho10. Wellicht kennen jullie dit merk al van de menthol talkpoeder tegen de jeuk. Sinds kort heeft Mentho10 een nieuwe shampoo op de markt gebracht. Een shampoo met uiteraard; Menthol. Ik heb al zo lang ik mij kan herinneren een probleem huid en met name een probleem hoofdhuid dus kwam deze shampoo bij de juiste persoon terecht. Ik heb de shampoo nu een aantal dagen getest en ik ben zeer te spreken over het resultaat! Nieuwsgierig geworden? Lees dan verder…

17309365_1313552475349339_5426516013517269752_n

Mentho10 werkt met 100% natuurlijke menthol. Menthol is een extract van de plant Mentha Arvensis. Deze plant heeft een verkoelende en jeuk stillende werking. Menthol werkt direct waardoor de jeuk op bijvoorbeeld jouw hoofdhuid snel minder wordt. Daarnaast kent natuurlijke menthol geen bijwerkingen. Mentho10 producten bevatten geen parfum en zijn dermatologisch getest. Kortom, een product naar mijn hart.

Ik mocht de nieuwe shampoo van Mentho10 uitproberen en was na het eerste gebruik al dik tevreden. De informatie over de shampoo op de flacon is als volgt: Creme Shampoo met natuurlijke menthol. Een verkoelende en verzorgende shampoo (een flacon bevat 200ML). De shampoo verzacht de hoofdhuid en vermindert de jeuk. Zo, een hele mond vol. Op de achterzijde van de flacon benoemt Mentho10 ook dat de shampoo zorgt voor een natuurlijke glans, soepelheid en volume. Is dit echt zo? ik vertel het zo…

Gebruiksadvies: Inmasseren op vochtig haar, circa 1 minuut laten inwerken en goed uitspoelen. Vermijd contact met de ogen. Daarbij is het geschikt voor kinderen vanaf 3 jaar.

De shampoo heb ik nu zo’n 3x gebruikt en bevalt goed. Ikzelf heb vrij veel last van eczeem op mijn hoofdhuid en ik kan je zeggen, dat jeukt als een malle. Veel geprobeerd niks werkte. Gelukkig bevat deze shampoo geen Parfum en parabenen. De shampoo schuimt goed van zichzelf en voelt niet stug aan. De geur is vrij neutraal, een echte zeep geur met een licht accent van menthol. Tijdens het gebruik voel je echt de verkoeling van de menthol op de hoofdhuid. De verkoeling is echter niet overdreven en blijft zeker niet een uur tot na het douchen hangen, dit vind ik zelf namelijk ontzettend hinderlijk. De shampoo is fijn in gebruik, schuimt goed en ruikt aangenaam. De jeuk is direct minder en tijdens het fohnen van mijn haar heb ik geen last gehad van jeuk aanvallen, waar ik normaal gesproken wel last van heb. Zoals ik net benoemde zou deze shampoo ook zorgen voor een natuurlijke glans, volume en soepelheid. Persoonlijk merkte ik van de volume en soepelheid niet zoveel maar mijn haar glansde wel meer dan normaal.

DSCN6311

Kortom, De shampoo bevalt mij goed! Mocht je ook last hebben van een droge of een geirriteerde hoofdhuid dan is deze shampoo zeker iets voor jou. Deze shampoo is misschien qua uiterlijk niet moeders mooiste, maar heeft zeker een hart van goud. Dus wil jij ook af van een jeukende hoofdhuid? kies dan voor deze ‘coole’ shampoo.

De Creme shampoo van Mentho10 is verkrijgbaar bij de DA drogist, bij het Kruidvat en bij de online drogist voor ongeveer 6,60 per flacon (200ml) de online drogist

Ben je benieuwd naar de andere producten van met Mentho10? neem dan een kijkje op hun website.

Heb je dit artikel met plezier gelezen? neem dan een kijkje op de Facebook pagina van Mentho10 en like! Facebook Mentho10

Bedankt voor het lezen en tot snel!

Liefs, Audrey

Geef een reactie

